Eliška Vyhnánková: O sociálních sítích v rámci cyklu Vault 42 presents

Šestou přednášku na mém blogu proslovila Eliška Vyhnánková v rámci cyklu besed Vault 42 presents. Vault 42 je nový cowork V Olomouci. Jedná se o nádherně zrekonstruované prostory staré vojenské pekárny v centru Olomouce. K rekonstrukci byli přizváni architekti a je to opravdu znát. Jedná se o opravdu velmi krásně a zajímavě zrekonstruovanou starou budovu. Nyní v ní tedy sídlí sdílené kanceláře coworku Vault 42, který sem pravidelně zve zajímavé hosty na četné besedy. Všem z okolí Olomouce doporučuji se sem opravdu podívat.

Eliška Vyhnánková, dnešní přednášející, je přední česká specialistka na sociální sítě. Na volnou nohu se vydala v roce 2013. Předtím pracovala jako manažerka nových médií ve společnosti Newton Media. Momentálně se věnuje školení a lektorské činnosti. Známé je její školení Jak na sítě, které vede společně s Michelle Losekoot.

Na začátku besedy se moderátor Elišky zeptal, co je nejčastější problém, se kterým se její klienti na poli sociálních sítí potkávají. Přednášející odvětila, že nejčastějším problémem je podcenění sociálních sítí ve firmách. Na tuto oblast nebývá alokován dostatek lidí, nejčastěji to vypadá tak, že sítě jsou přiděleny zaměstnanci navíc k jeho normální práci. Zaměstnanci tedy často sociální sítě nemají rádi, nerozumí jim a stará se o ně ten, kdo si vytáhne nejkratší sirku. Velmi zřídka mají firmy někoho na plný úvazek na sociální sítě. Firmy také na sociální sítě vyčleňují velmi malé rozpočty, a to i přesto, jak jsou sítě v současnosti důležité. Takto se prý v zásadě chovají všechny firmy. Nezáleží přitom prý ani na jejich velikosti. Je to problém, který se replikuje napříč všemi vrstvami.

Poté paní Vyhnánková zmínila zajímavé statistiky. Pouze 1 % uživatelů denně přistupuje na svůj účet na síti LinkedIn. Je to velmi málo, ale pro firmy je navzdory tomu tato síť velmi důležitá. Jsou totiž na ní skoro všichni obchodní partneři a potenciální zaměstnanci.

Co se týče sítě Facebook, tak ta momentálně v západní Evropě již stagnuje. Ve třetích zemích ale stále roste, takže momentálně má již neuvěřitelných 2,2 miliardy aktivních uživatelů denně.

Oblíbená síť Elišky Vyhnánkové je Twitter. Je to ale pro firmy velmi náročná síť, protože se jedná o názorové médium. Marketing firem na Twitteru tedy vyžaduje opravdu hodně času na přípravu.